idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

vilda västern och odjuret själv..

rubriken sammanfattar gårdagen väldigt bra..:)
åkte ut till stallet redan vid 14 så var där vid 14.30 och min första lektion började vid 16.. men det gjorde ju inget, jag byggde fram banan och hjälpte Jessica lite... småsaker som är sjukt roliga:)
sen gick jag och ryktade lilla Grady som jag skulle rida på på coachridningen.. hon är stallets näst nyaste häst, men den nyaste som man rider. hon har inget betsel utan hon har ett hackamore, ett träns utan bett:) det gick fort men var superkul ändå... yihaaa:)<3

lite svårt, men guuud vad kul det var. superduktig tjej och nog min favorit snart..

hade sedan teori om hästens exteriör, kände att jag avr lite ringrostig på det ämnet så bara bra med repetion..:) sen gick jag och Olivia S. ut i köket och åt lite mums mat:) haha

efter det hjälpte jag Johan och Lisa med att mocka.. bara jag som faktiskt tycker det är kul att mocka?=) tror nog det^^

sen började min lektion och vi hade markarbete med bommar även på denna lektionen.. jag var superglad över att få ha min äskling Abbebus.. och Abbebus kan man verkligen säga.. när vi alla står på medellinjen och jag ska sitta upp, förflyttar han sig, vilket han aldrig gjort innan. vi börjar skritta och sherlock(en valack i stallet som abbe verkligen inte gillar, han gillar ingen typ!!) kommer för nära och abbe sparkar bakut!
så vi började lektionen med en bakåtkick och öronen bakåt.. yiho vad kul!..

sen blev det abra värre. han skenar genom ridbanan och vägrar gå i ledet. han hatar alla andra som är runt omkring oss och ville bara vara allmänt jobbig.. han kunde liksom lyssna jättebra och sen bara får för sig världens bus. så jag blev så trött på honom och röt till och var verkligen hård och tuff mot honom.. det är jag som bestämmer och ingen annan! och nästa vecka är det hoppning, och jag hoppas verkligen inte att abbe är sån som han var igår på torsdag..för då sitter jag på marken kan jag lova..
men han är ju bara för söt så man kan inte mer än älska honom ändå.. lite bus får man väl ha för sig men det går en gräns!!

men jag är iaf stolt över mig själv, dels att jag klarar av att rida en ny häst(ny häst för mig=GRADY) så pass bra redan första gången, och sen sitta på ett vilddjur som heter abbe sen på kvällen.. herregud vad bra jag är..

fredag: träääääningsvärk!!!


  


Ange alt-text här.
Abbesnutten som tyvärr är till salu:'(:'(
det är nog därför som han är busig, han vill inte säljas!


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: