idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

solen i ögonen och spilld mjölk överallt...

vaknade och hade solen i ögonen.. sjukt mysigt och det var varmt inne i mitt rum. jag fick känslan av i somras när det var så sjukt varmt både ute och inne. så går man ut i köket och ser att termometern står på -6,4 grader.. jag trodde jag skulle gå i taket. det ska fan inte vara minus grader. det ska vara +6 grader istället eller +26 grader.. hihi

så nu skiner solen ute och jag sitter och lyssnar på finaste Lars Winnerbäck och längtar massor till i sommar.
åt frukost innan och såg att de visade filmen Prinsessa på Canal+ Drama. helt fantastisk film. har ni inte sett den så måste ni banne mig ser den.. helt fantastisk. jag minns att jag var och såg den med mamma och jag hade tårar i ögonen under hela filmen. inte för att jag är som Maja som spelar huvudrollen, men jag kände så mycket igen mig. allt som hon tänkte, tyckte om sig själv.. har inte alla tänkt så? kanske inte. men alla som inte har haft det så lätt tänker nog så. och jag tycker det är en helt fantastisk film(har jag sagt det?) hihi men iaf, när jag såg den i dag på morgonen så hade jag, precis som när jag såg den första gången, tårar i ögonen och många tårar fälldes. jag känner igen mig i henne. man vill vara någon annan än just den man är. man vill vara mycket bättre än vad man är.. men det bästa man egentligen kan göra är att bara vara sig själv.. i slutet tar maja studenten och då rann tårarna ner för mina kinder. att höra studentsången, att se glada människor i studentmössa springa ut från skolan, se familjer med skyltar med foto på sina barn som små, alla studentflak, alla glada ´berusade studenter som äntligen är färdiga med skolan...
fick mig att tänka tillbaka på den där dagen i juni då allt gick så fort...känner att jag måste skriva om detta i ett eget inlägg. det kommer bli för långt annars...:)

så läs nästa inlägg:)<3

se filmen!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: