idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

bloggledig..

hejsan!
förlåt för att jag inte uppdaterat bloggen något på typ fyra dagar.. men fy skäms på mig.
men jag har faktiskt varit på semester, kan man väl kalla det. men en liten tripp till Örkelljunga och Skaauune landet..:P

Fredag:
packade väskan och missade bussen till stationen, så fick gå ner till stan med mina väskor. sjukt tungt och mycket slask.. jag gillar det inte. kom fram genomsvettig till bussen men kom iaf på bussen som skulle ta mig hela vägen till markaryd. behövde inte byta buss i ljungby utan satt kvar på den enda fram till markaryd. men dock i ljungby klev det på massa konstiga människor, och jag har aldrig vart så rädd.. usch fy o blää...!!
kom iaf fram till markaryd till slut där Linda-Maries mamma hämtade mig så snällt.. åkte hem till dem och möttes av bästa vännen, som hade städat hela dagen på sitt rum, enbart för att jag skulle komma på besök. finast<3
vi satt och snackade och sen fikade vi. massa gott!!:D sen var det dags för lite musiklyssnande och sen åt vi igne. fastnade sedan vid teven, och lets dance. min favorit, WEISE gick vidare:) wiiiiihooo<3 medan L-M:s favorit, herr Ranelid fick lämna dansgolvet.. rättvist kan jag tycka..!:D sen somnade vi trötta och sov gott hela natten..

   



Lördag:
vaknade av att L-M gick upp, såg att klockan var 09.50... det var dags för melodikrysset. hhaha suck säger jag bara!
men det löstes under tiden vi åt frukost. mycket gott. men idag var det en speciell dag. vi skulle nämligen ta en liten tripp till LUND!!:D så senare under dagen åkte vi bil till Örkelljunga, därifrån buss till hässleholm, sedan tåg till Lund.
när vi kom fram till lund, gick vi runt och kollade lite.. hittade ett cafe som vi gick och åt på. massa gott. supersnäll tjej i kassan :) sen när vi hade ätit upp gick vi för att leta reda på bussen, vi fick gå genom hela lund kändes det som men till slut hittade vi bussen som skulle ta oss till arenan. vi behövde bara vänta typ 2 min. snacka om tur. sen när vi kommer fram till arenan, så behöver vi bara stå typ max 5 minuter i kö innan insläppet började. snacka om ännu mera tur. kommer in på arenan, och hamnade längst fram vid staketet. snacka om ännu ännu mera tur.. hahaha xD
fick värsta hemska killen vid oss.. han var massa otäck... väldigt scary, men han skulle inte få förstöra för oss så vi flyttade lite på oss.. sedan kom det aldrig i gång, för det hade blivit strömavbrott!! jag som hatar strömavbrott.
men som fina människor som idolerna är så underhöll de ändå, utan ljus, utan mic, enbart med en akustisk gitarr och deras fina röster.. det var Geir, Olle, Andreas och Sassa som sjöng lite för oss.. mycket underbart fint måste jag säga. sen så kom strömmen tillbaka efter sisådär en timme, så allt blev förskjutet för oss angående tåg och buss, men det tar jag sen..:P sen började de uppträda, och jag skojar inte nu när jag säger det. men jag har aldrig i hela mitt liv varit så lycklig och skrikit så mycket. men det lönade sig, för den finaste personen i hela idols historia(tycker jag!!!!) pekade på mig, gjorde ett hjärta med händerna mot mig<3 finaste<3 jag började skaka och trodde jag skulle svimma, du är fantastisk<3  sen avslutade dem med all i need is you<3 det var så fint och en helt underbar kväll. stort tack, ni är fantastiska!!:) bästa säsongen i idols historia var 2010! Sassa, Andreas, Geir, Minnah, Olle, Daniel, Linnea, Elin, Linda och sist men inte minst... JAY<3


KÄRLEK<3

missade bussen till örkelljunga från hässleholm, så blev att vi fick springa genom halva Lund för att hitta en bussstation till stationen. den var lite sen, men vi hann med ett tåg iaf som även det var lite försenat men stod kvar på stationen ändå. och så hämtade Linda-Maries mamma oss i hässleholm. snacka om att vara typ snällast i världen, sätta sig och köra 10 mil fram och tillbaka mitt i natten, bara för att hämta oss..<3 supersnällt! tack!:)<3
sen kom vi hem, åt en nattmacka och sen skulle vi titta på mello som vi hade spelat in. wiiie Danny och bästa Swingfly med bästa Christoffer Hiding gick till finalen:) precis som jag ville<3 men somnade efter halva programmet typ.. drömde världens underbaraste dröm den natten, bara en person som vet hur den var. och den stannar där..:)<3

 bilderna är inte från lund...







Söndag:
dags för hemfärd.. gick upp och åt frukost och packade väskan. snackade om mello, och kvällen i lund..<3 blev skjutsad av bästa L-M till Örkelljunga där jag sedan tog buss till hässleholm.. tog tåget till växjö.. på tåget var det så sjukt mycket folk... fick typ ha väskorna i knät. helt sjukt mycket folk! kom hem till växjö vid kvart i fyra, blev hämtad av bästa pappa..:) så sjukt skönt att vara hemma igen:)


TACK VÄRLDENS BÄSTA LINDA-MARIE FÖR DEN MEST OFÖRGLÖMLIGA HELGEN PÅ LÄNGE. KOMMER ALLTID MINNAS DENNA HELGEN. DU ÄR FANTASTISK. EN VÄN SOM DU BORDE ALLA FÅ HA<3 DU ÄR FINAST VÄNNEN<3
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Nämen ååh. Vad fint du skrivit :) Saknar dig massa! Tack för en awesome helg! Haha, rulltrappeåkandet var väl bäst om något? xD <3

2 Linda-Marie
skriven :

Oj, det var skrivit av mig. Dumma dator :(<3