idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

7 januari:)

herregud det är redan den 7 januari och det har gått en vecka sen nyår och två veckor sen julafton..!
stoooooooooooooooooooooopp! tiden går så himla fort!:)
vilket var iför sig vad jag ville..

idag vaknade jag av att solen sken in i mitt rum och fåglarna sjöng utanför från rönnbärsträdet. jag trodde det var sommar och flög upp ur sängen.. när jag kommer ut i köket bländas jag av ett ljust sken utifrån...det var snön!
det var ännu mera snö,snö,snö och åter snö!!
ibland vet jag inte om jag ska tycka om snön eller om jag vill att den ska försvinna...?

så jag gjorde frukost, gick tillbaka till sängen och satte mig och läste tidningen:) mums filibabba!:)
så nu sitter jag här vid datan igen!! haha har blivit det rätt mycket den här veckan..

ikväll börjar ridningen också ochd et ska bli så skönt. för nu är jag helt frisk från körtelfebern och kan röra mig lite mer på ridningen än vad jag kunde på lägret.. i för sig var det bra för både min kropp och min ridning att jag fick träna lite själv på olika saker medan de andra hoppade.. jag älskar finch<3 bättre häst kan man nästan inte ha och hon är supergo.. i början av träningspasset vill hon bara gå med de andra hästarna och göra precis som dom gör.. men när man som ryttare väl bestämt sig att det är ryttaren som bestämmer och inte hon så känner man av det i hela hennes kropp att någonting händer och att hon går med på det nya som händer..:)
nackdelen med den tösen är att hon vägrar stå stilla när man ska sitta upp på henne.. men envis får man vara:)

nu blev det typ ett inlägg om min morgon och Finch<3 men det skadar inte att ni får läsa lite om ridning också..
ridningen har varit en styrka för mig i hela mitt liv och sen jag började rida på Theleborg så har jag kommit över en av mina största rädslor, jag har fått bättre självförtroende och jag har gått i genom svåra stunder i mitt liv som har varit väldigt jobbiga och då har ridningen och TRS funnits som en räddare i nöden.. bästa klubben någonsin<3
ångrar inte att jag bytte till den klubben! bra, Bättra, TRS!!!<3


nu ska jag...hmm.. vad ska jag göra.?
åååh det finns inget att göra.. få välla hitta på något då..!
ha det bra
kramkram
Idaah
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: