idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

Stockholm = amazing<3

hmm, vad ska jag börjar...?? hihi okej jag börjar från i onsdags..

Onsdag:
började dagen med att sova till nio.. mamma och jag skulle äta frukost tillsammans:) hihi så himla mysigt är det när mamma är hemma länge om morgnarna.. eller hemma i huvudtaget!:D så vi åt frukost tillsammans och sen gick jag runt hela dagen i väntan på att Linda-Marie skulle komma till mig, hon bytte nämligen tider hela tiden.. så tillslut kom hon till växjö vid femtiden ungefär.. vi gick till konsum och handlade hem lite smått och gott, främst till bussen till sthlm dagen därpå. sen gick vi hem i snön med kassar och väskor.. sen åt vi och tittade på paradise hotel och bonde söker fru.. jag ville titta på maria wern också men var tvungen att packa min väska:(
så vi gick upp och packade för dagen därpå skulle vi upp halv sju:(

     

Torsdag:
bussen gick klockan 8.05 från växjö station och mamma körde oss ner till bussen.. hade typ itne riktigt vaknat när vi satt på bussen så försökte sova och sen somnade jag typ så fort vi lämnat växjö.. men vaknade två timmar senare och mådde illa... så sjukt hemskt va det.. trodde seriöst jag skulle spy ner hela bussen, men det gjorde jag itne som tyur var.. och det bästa var att vi stannade i linköping och tog en halvtimmes rast:P jag säger bara frisk luft:9<3 och sen rullade bussen vidare och tillslut var vi framme i uuuuunderbara sthlm, och ja det kändes som jag var hemma. jag vet inte vad det är men så fort jag alltid kommer in i sthlm så känns det som jag har kommit hem. det kanske är meningen, vem vet, kanske är sthlm min hemstad, vi är gjorda för varandra<3
iaf, så kom vi till centralen och låste in våra väskor och gick sedan en sväng till åhlens och sedan åkte vi hem till b-m och johny:) och katterna får man inte glömma, och jag tog visst miste på hur långt det egentligen är mellan bredäng-station till deras hus... jag trodde inte det var så långt så jag sa att vi kunde lika gärna gå istället för att ta bussen, vilket tog en halvtimme ist för typ 5 minuter.. men lite styrketräning skadar väl inte efter 7 timmars rövsittande på en buss genom halva Sverige..:P hihi när vi kom fram, svettiga och trötta bytte vi om och sen åt vi en korvgryta som inte direkt uppskattades av vissa, men jag åt den:) och sen var det dags för PH-finalen... snyggate Emanuel vann<3<3<3 sen var det dags för att hoppa i säng för fredagen innebar shopping för hela slanten..:) godnatt
   


Fredag:
jag höll på att bli en mördare eller ngt i den stilen när jag vaknade av det värsta ljudet i världen som kom från L-M:s iphone... tio centimeter från örat och hej, jag är vaken och fick nyss en hjärtinfakt.. så jag gick upp och gjorde frukost och kände mig som en robot. sen när vi var färdiga stack vi in mot stan och hoppade av i gamla stan..:P tycker dock det var mysigt om det inte hade varit massa jävla slask och skit på marken.. men sen kom vi in till stan och ja, vi shoppade i ungefär 6 timmar.. konstant!!! snacka om att jag var sjukt trött när vi kom hem.. oj jag kommer knappt ihåg fredagen för jag var så sjukt trött.. men ja vi kom hem iaf och tittade på teve, vi råkade hamna i soffan av ngn anledning.. haha benen bara vek sig...
och just det, vi träffade även Fredrik Wikingsson(filip&fredrik) i sturegallerian!!:)
  

Lördagen:
kändisar, boksigneringar, shopping, skansen, Fridays!, proppmätt, träffade L-M:s kompis Helena, klappade polishästar och kom med i teve, åkte hem och såg oss på teve, kollade fredspriskonserten och somnade..
kändisarna vi såg idag var: carolina gynning, ann söderlundh och självaste blondinbella, eller isabella löwengrip som jag hellre säger faktiskt.. allts¨å man ska inte ha förutfattade meningar men shit vilken supersnäll och superhärlig och go tjej hon är. supersnäll och pratar glatt med alla sina fans, om typ allt möjligt.. hon kunde lika gärna vara värsta snobben som bara skriver och sen vill därifrån, men hon engagerade sig verkligen och det ska hon ha en stooor applåd för *KLAPPKLAPP* så köpte hennes bok och fick den signerad. började läsa på den lite när vi åkte hem från stan och jag fick typ tårar i ögonen, hon skriver så känslosamt och så rätt så alla tjejer kommer nog känna igen sig i det hon skriver. jag beundrar verkligen henne! sen gick vi lite på stan och shoppade lite till och sen klappade hästarna som sagt och hamnade i teve:D wiiie kändisstämpel!!:D

          (träffade denna awesome coola och snälla gubben:))

Söndag:
vaknade vid ja jag kommer inte ihåg men tidigt var det iaf. vi åkte med bussen ner till bredäng vid 10.22 och sen in till stan där vi lämnade väskorna återigen på central i två stora boxskåp som kostar 60 :- stycket!!! och vem FAN gå runt med 60:-(fast i detta fallet x2) alltså 120 :- i guldmynt?:O inte jag iaf.. så vi fick äxla och sen gick vi till åhlens där det var dags för mer kändisar och mer signeringar. först ut var david batra(komiker), eh ja han var den tråkigaste jag har träffat ngnsin.. usch på honom!!, men sen kom Paolo Roberto och Morgan Alling och då var allt bra igen, dock köpte jag ingen bok men fick en pratstund med finaste Morgan Alling, herregud vilken människa han är.. har beundrat honom enda sedan han gjorde barnprogram om en soptipp:P hihi bästaste... sen när det var slut så gick vi med raska steg till centralen, hämtade våra väskor och gick till cityterminalen där vår buss skulle avgå från gate 17:D hihi vi hittade dit och sen när vi satt på bussen och åkte från älskade sthlm, small åksjuketabletten till i skallen på mig och jag blev sjukt trött, har hört att man blir rätt groggy av dem, så jag somnade tills bussen stod stilla.. vilket innebar en olycka, dock inte med vår buss men med en framför oss, och vi blev 30 minuter försenade när vi skulle komma hem, men jag är glad att jag kom hem ändå, för chauffören sa att det var ett hemskt väglag och halt och snöade så det är väldigt svårt att köra. och ibland kom han så lång ut så jag trodde bussen skulle ligga i diket vilken sekund som helst. usch för otcäka bussresor i mörker och kyla:( men hem kom jag och fick äntligen sova i min fina underbara säng. somnade rätt fort, var sjukt trött efter 7,5 timme bussresa genom halva sverige!!

och jag vet att många klagat på att jag inte lägger upp nårra bilder, men jag vill inte att detta ska vara en blogg där man koncentrera sig på bilderna, utan vad bloggaren(jag) har skrivit, eftersom min blogg är ett ställe där jag verkligen kan skriva av mig och uttrycka mig så som bara jag vill, men okej bara för att inlägget handlar om Stockholm så kommer några bilder som är Stockholmrelaterade!:) dock inte mina, men ändå bilder!!^^


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linda-Marie
skriven :

Älskar att du börjat ladda upp bilder, weeh! Och tack för en underbar vecka <33