idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

Dag 24: så firar vi julafton!

GOD JUL ALLESAMMANS!!





idag är det julafton, och istället för att skriva upp hur vi firar jul så tänkte jag så här i efterhand, skriva om hur min julafton firades..

så morgonen började med att mamma kom in och väckte mig(jag är 19 år gammal, och älskar fortfarande när mamma och pappa kommer in och väcker mig!), jag vaknade och såg att det hade kommit paket i min julstrumpa.. jag vet att mamma lade i det där när jag hade somnat natten till julafton, men ändå. det är fortfarande speciellt att se vad man fick..

och i julstrumpan fick jag E.M.D:s skiva och en påse med Lindors choklad:) muuums!
jag hoppade upp ur sängen och den dagen åt jag ingen frukost, för jag ville vara totalt utsvulten när jag skulle äta julmaten senare!:) så jag letade upp pappa, han var ute och skottade, så jag gick in på toaletten, öppnade fönstret och hittade pappa i trädgården.
-"God Jul pappa!"
-"God Jul Ida, och godmorgon"

jag blev varm i hela kroppen och gick in och började bädda sängen och sen fick mamma besök, Inga-lill kom och gav henne en julklapp, sne var det dags att åka och hämta mormor!:) wiho!
vi åkte iväg och sen så fort vi had ekommit hem, kom farmor med färdtjänsten!
nu var alla samlade, det var bara axel som fattades. maten var framdukad och nästan klar, dags för glögg och pepparkaka..nu hade även axel kommit, och med sig hade han nårra paket, som en liten tomte! hihi

vi drack glögg och myste, sen var det dags för julmaten! jag var sjukt hungrig eftersom jag inte hade ätit någon frukost, och det var väldigt gott, men efter det kalla(som jag alltid tar först innan det varma) var jag typ proppmätt.. men lite köttbullar skulle väl kunna rulla ner i magen också!
efter maten var det dags för Kalle Anka, för klockan hade slagit 15.00.
Jag kröp upp i mamma och pappas säng, axel kom med en öl i handen och mamma dök också upp. så mysigt var det..! kalle anka var lika bra, precis som alla andra gånger man sett det:P

sen vet jag inte vad tiden tog vägen för helt plötsligt hade mamma klätt ut sig till tomte, och delade ut julklappar till oss:P det avr mycket kul, och många skratt blev det!:) bilder på mina julklappar kommer den dagen då jag har tagit bilder på dem:P kanske imorron:P

fick iaf presentkort på HM och GinaTricot, en kalender, en julduk från mormor, lite snygga burkar och kökshanddukar till framtida boende, 1000:-, Jay och Minnahs skivor(från mig själv^^) och en mycekt fin klocka från axel och lina:) bilder kommer!!

sen åkte axel iväg till linas föräldrar, och farmor åkte hem med färdtjänst.. vi tittade på teve och åt julgodis som jag had eköpt på skansen förra helgen:) sen ringde axel, och han och lina kom tillbaka, vi åt gröt och spelade sedan poker. jag satt dock med axels iPhone och var inte så intresserad av kortspelet, men axel vann och sen åkte han och lina hem.. midnattsmässa på teve med mormor och mamma nere i tevesoffan, somnade sedan väldigt gott i min varma goa säng, med tjockt duntäcke! även denna julafton blev lyckad, dock den första utan julgran och den första utan hund.. men jag överlevde det också..

<3
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: