idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

Dag 21: filmer som påverkat dig

ojdå, vart ska man börja. jag har sett miljontals filmer säkert, som alla har påverkat mig på olika sätt..
men jag såg en idag på förmiddagen..en fortsättningsfilm, del 2.

första filmen heter "FLICKA" och handlar om en svart mustang som hittas ute i vildmarken, hon är speciell, hon skyddar männiksorna omkring henne och den är helt fantastisk. miljön, musiken, berättelsen.. ja allting!
jag blev helt fast när jag såg den, och satt och grät floder första gången jag såg den..

så idag såg jag "FLICKA 2".. forstättningen skulle det vara. men det var en till film, likadan som första "FLICKA"..
men jag blev fast, tårarna rann och jag flög iväg till drömmarnas land. jag drömde mig bort för ett tag, att jag var Carrie och bodde på en ranch i Wyoming, vaknade av att tuppen gal, sprang ner till köket, tog en macka i flygande fart, på med cowboy-stövlarna och hatten som hängde på kroken vid yttedörren.. jag springer ut i full fart till stallet, som är fullt av massor med hästar.. jag sadlar min häst, sitter upp.. sedan låter jag vinden ta oss över ängarna och upp bland bergen.. miljön är fantastisk! jag älskar den filmen, jag vill leva samma liv.

när jag låg där i sängen, så insåg jag något.. det var en tanke som slog mig att vad vore jag i livet just nu om det inte vore för hästarna.. jag är en hästtjej, det är jag verkligen.. och jag kommer aldrig sluta vara det..

i förgår var jag ute och skottade åt pappa, och när jag kom in så sa jag:
-" du ska vara glad att du har en hästtjej i familjen"
han fattade dock inte vad jag menade, men då sa jag:
-" jag är envis, men inte bara det.. jag är stark, stark inre och stark yttre. jag ger mig aldrig, även om det gäller att skotta massa snö eller att sitta upp på en häst som är helt omöjlig att bemästra"
men då när jag sa det till pappa kom jag på att jag har faktiskt bemästrat, inte bara en, utan flera hästar. jag har trott på mig själv och övervunnit min rädsla, hoppat upp på en häst jag aldrig trodde jag skulle få rida, och blev fast. vi blev ett tillsammans..<3

och så kände jag även med filmen "FLICKA" och "FLICKA 2". jag följde med i filmen, och kände mig delaktig, som om jag var där. en film jag kan se om och om igen!!
SE DEN!!!

  



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: