idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

Dag 2: Min första kärlek

Nu sitter ni säkert och tänker att det kommer komma ett helt inlägg om kärlek, och HAN som betydde så mycket och som jag var så kär i...

hmm, ärligt talat så har jag inte hittat den där riktiga första kärlek...
visst har jag varit kär men inte alls på samma nivå som första kärlek..
för mig är kärlek något fantastiskt, man kan ge kärlek till så mycket.
en familjemedlem, ett husdjur, en vän, en låt, en film.. vad som helst, men den första riktiga kärleken från pojk till flicka, kille till tjej, man till kvinna har jag inte funnit..

man har vart kär miljontals gånger och försökt bygga ett torn av kärlekens alla klossar, så som man gjorde på dagis och förskolan när man var liten. killen som byggde högst torn var helt magisk.. han ville alla tjejer ha. då var man tillsammans en vecka och man vågade knappt röra varandra, ännu mer att titta på varandra.
man växer och blir äldre och önska ibland att det skulle vara så enkelt som på dagis. när man satt där i mitten av lekrummet tillsammans med den sötaste killen i klassen.. man har kommit så högt upp i byggandet att man är tvungen att ställa sig upp, och varje kloss eller pinne man lägger på tornet läggs på av en försiktig hand.. man får inte skaka för då river man tornet.. när den sista klossen läggs på toppen blir man överlycklig av att man klarade att bygga ett s¨å högt torn och man skuttar runt av glädje. rätt som det är rasar tornet och man får börja om från början..
likadant är det med kärleken, när allt är som mest underbart och man är på toppen av kärlekstornet, kan det vända tvärt och rasa ihop till grunden. thats life, and sometimes life goes on, men det är en lång resa till toppen..

lite därför jag inte har hittat den riktiga första kärleken!!
men den kommer, tro mig! jag tro på mig själv iaf att jag en dag kommer hitta han som förgyller min dag till det lilla extra. han som får tornet att aldrig rasa.. han som lägger på kloss efter kloss men aldrig lyckas riva tornet.

kärlek till er<3
idaah

ps. imorgon ska jag skriva ett avsnitt om mina underbara föräldrar, det blir spännande!!:D<3
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: