idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

Dag 10: Människor som inspirerar mig

de människor här i världen och framförallt i min närhet som inspirerar mig är:

mormor, mamma, pappa, Linda-Marie, Helen, farmor, Ebba von Sydow och Sofie Fahrman..
jag kände att kopplingen och skillnaden drog ut sig radikalt mycket när de sistnämnda kom upp.

men lite kort om varje:

mormor: så mycket som hon har varit med om, så mycket hon har att berätta, sån energi, tålamod, envishet, omtänksamhet, givmildhet, trygghet...allt! det önskar jag att jag också kan ge mina barnbarn när jag är lika gammal som mormor. hon har varit med om så sjukt mycket att när hon berättar försvinner jag tillbaka till tiden då det hände. jag älskar att höra mormor berätta om hur hennes liv var innan vi lärde känna varandra hon och jag. trots att hon har varit med om mycket jobbiga och fruktansvärda saker i livet, så lyser hon som en stjärna fortfarande. jag kan ha fel, men det tror jag knappast att jag har när jag säger att min mormor är den absolut bästa i hela världen. finns ingen som jag kan prata med om allt, som jag kan med mormor. utan henne är jag ingenting<3

mamma: vilken dotter i världen är inte inspirerad av sin mamma? behöver jag säga mer än att mamma är min mamma, den envisaste, snällaste, tokigaste, kärleksfullaste, omtänksammaste, underbaraste mamman som finns. hon har lärt mig så mycket i livet och hon har lärt mig att aldrig ge upp. hon ger aldrig upp och det kommer inte jag heller göra. finns så mycket att säga om mamma men jag har redan sagt det i ett tidigare inlägg. så nu avslutar jag med att säga att min mamma är den bästa i världen. och jag älskar henne av hela mitt hjärta<3

pappa: behöver jag säga mer än att jag är pappas flicka och att han är världens bästa pappa? knappast! som en stor och genomsnäll teddybjörn är min pappa.. en som alltid finns oavsett om man behöver honom eller inte. han är bäst!! <3

Linda-Marie: att man kan vara en sån underbar snäll och omtänksam vän, det önskar jag att alla skulle få ha. jag är lyckligt lottad över att ha henne som min vän, min allra bästa vän<3

Helen: massor av kärlek till dig<3 vi har känt varandra sen du var en dag gammal och jag glömmer aldrig allt det vi gjort tillsammans. du är det bästa som finns gumman och det vet du!!<3 jag älskar dig<3

farmor: samma sak som med mormor, iförsig är farmor sjuk och snurrig nu och kan inte berätta allt som mormor gör, men det gör inget, för jag vet redan mycket om farmors historia, och det hon har gått igenom önskar jag ingen i hela världen.. att förlora båda sina döttrar och sin man innan hon själv lämnat jorden är helt sinnesjukt hemskt. min ena faster dog när hon var 15, den andra när hon var i tjugoårsåldern tror jag och sen min finaste farfar som dog när han skulle ut och värma upp bilen för en tur till affären. pappa är den enda från hennes familj som hon har kvar. hemskt! jag älskar min farmor över allt, och kommer alltid att göra<3

Ebba von Sydow och Sofie Fahrman: två modeförebilder, som även inspirerar mig till massa annat. fantastiska!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: