idaamedstorti

Välkomna till min blogg:) Här kan ni läsa om mina tankar om framtiden och just nu... Jag har även en annan blogg som handlar om min lilla dalmatiner hane Texas. Prickentexas.blogg.se Läs, kommentera och njut!:) //idaah

awesome dag!!:D

vaknade vid 09.00, gick upp helt supertrött och gick ut som en robot till kylskåpet. kollade på utomhustermometern som sitter på väggen jämte och ser till min förvåning att det är hela -20 grader ute.. jag bara skriker rätt ut, och gå tillbaka till sängen. helst av allt hade jag velat ligga kvar där hela dagen och bara gotta ner mig med tjockistäcke och GossipGirl säsong 3..

men icke då, det var bara upp och in i duschen och sen på med seriöst sjuuuukt mycket kläder(för jag hatar att frysa!!) och bege sig iväg till mormor. jag hjälpte henne att handla hem mat idag.. vi var ute i kylan i en timme plus handlade i typ 40 minuter... snacka om att jag var sjukt trött när vi kom hem, så mycket kläder som jag hade på mig. fick 100:- och en tidning av snällaste mormor! hon är bäst<3

gick hem från mormor strax innan 16 och kom hem, bytte om, sminkade mig, packade ner kameran och plånboken och begav mig upp till MediaMarkt där finaste och underbaraste Jay Smith och Minnah Karlsson från Idol var och uppträdde.. känns konstigt att säga deras fullständiga namn, alla vet ju vilka dem är!!
men iaf, det var awesome, dock sjöng Minnah bara en låt- twist and shout! och Jay sjöng sin egna version av Dreaming People med gitarr och massa fint. sen sjöng han en låt från hans egna band, den var sjukt fin. kommer inte ihåg vad den heter men sjukt bra var den.. allt som kommer ur den killens mun är vackert<3

så tog massssa kort och filmade..:)
sen var det dags för signering och kön blev suuuperlåång, jag trodde jag skulle få stå i en kvart minst! men det gick på typ fem minuter.. när jag kommer fram till skivorna, tar jag två jay-skivor och en Minnah-skiva.. den ena jay skivan skulle en på pappas jobb har:P så kommer jag fram och jag ge skivorna till jay och minnah..

I= jag, J=Jay, M=Minnah

I: hej
J: hejsan, vad heter du?
I: Ida
(samtidigt ger jag minnahs skiva till minnah)
M: ska det stå ditt namn på denna också?
I: jaa det ska det *hihi*
J: förlåt, men hur stavas du ditt namn? *sen ett stort fint skratt efteråt*
M: men sluta och var taskig Jay!
J: jag skojar ju bara, bara helt exalterad över att träffa en människa som har lika många bokstäver som jag har..
vi är speciella du och jag:)
I: hih ja klart vi är, mest du
J: ååh tack
I: skulle jag kunna få en kram?
(Jay tittar på mig med sina underbart vackra fina ögon och jag typ svimmar!)
J: ja men det klart du ska få en kram
(sen viskar han God Jul i mitt öra och ler massa fint till mig..)
M: vad gullig du är Ida
I: hihi tack, du också!
M: förresten, var har du köpt din jacka? den är sjukt snygg!
I: på VILA här i Växjö
M: finns den kvar?
I: tror tyvärr inte det
M: attans! men den var jättefin
I: tack, förresten skulle man kunna få en kram?
M: men det klart att du ska ha en kram, en riktig bamsekram..förresten kommer du på idol-turnén?
I: jag vill, och jag måste! iså fall blir det Lund
J: klart du ska komma på idol-turnén, ett måste ju! vi ses då Ida! Ha det bra och god jul
M: God Jul Ida!!

sen typ svävade jag iväg och skakade typ massor, helt lycklig. lyckligast av alla!! bästaste julklappen ever!!
JAG BARA MÅSTE PÅ IDOL-TURNÉN I LUND!!!!:D:D:D<3<3<3


 Minnah ser lite stolt ut:P

finaste Jay

 Minnahs skiva:)

 bästa julklappen<3
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linda-Marie
skriven :

ååh. fiiint. ååh. luuuund. du och jag. jay. daniel. andreas. ååh. sååå bra. <33